Friday, March 04, 2011

Si revenim dupa o lunga pauza... cu un rezumat:)

Am primit frumosul task de a raspunde la intrebarile de mai jos in cadrul campaniei Bilantul Responsabilitatii sociale 2010, de pe site-ul www.responsabilitatesociala.ro, al lui Dragos Dehelean.
Here we go.
  1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?
Sper ca nu trebuie sa fie neaparat la nivelul Romaniei.
Prima care imi vine in minte ar fi Pepsico, a caror campanie Pepsi Refresh Project am vazut-o acum cateva zile in cadrul unei prezentari la TED2011 si iata linkul:
http://www.refresheverything.com/
Mi-as dori sa stiu ca si Pepsi Romania face lucrul asta.
A doua ar fi Petrom. Nu stiu daca au aplicat bine ideea care au vrut sa o promoveze, dar daca cumparai de la ei de x suma, iti puteai lua cu un leu o punga de hartie pentru gunoiul din masina.
Mi s-a parut o idee buna dar nu la fel de bine aplicata.
A treia ar putea fi Vel Pitar cu campania de donat o felie de paine la x cantitate cumparata.

In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Am vazut o crestere a numarului de campanii sociale, si simt si o schimbare treptata si timida in mentalitatea celor care ma inconjoara.
E incredibil ce pot reusi oamenii sa faca atunci cand isi pun resursele, timpul si interesul in scopuri bune:)

Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

Imi doresc mai multe plantari de copaci in toata tara, implicarea mai multor ONGuri in proiectele lor de CSR, nu de alta dar cu asta ma ocup si eu in timpul liber printre altele, trasmiterea de mai multe informatii prin intermediul canalelor mediei sociale pentru a face cunoscute proiectele,
Implicarea in campanii a voluntarilor, mai ales prin invitarea lor la participarea in proiecte, tot prin media sociala. Eu am participat la multe proiecte si mi-ar placea sa fiu invitata pe Facebook sa particip, si sa pot sa le mediatizez mai departe.

Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

Din principiu ma indrept spre companiile care ofera ceva inapoi societatii in alegerile pe care le fac, fie ca sunt de job, cumparat produse si servicii sau orice alta interactiune.

Al doilea mod ar fi ca incerc pe cat posibil sa mediatizez chiar si WOM atunci cand o astfel de campanie ajunge la urechile mele.

Iar cu siguranta daca as auzi ca vreuna dintre companiile mele preferate face rau in orice fel(ceva grav totusi), as renunta la serviciile si produsele sale.

Sper ca am raspuns cat mai aproape de solititare...

Dragos, spor in continuare si sper sa ajungem sa facem si proiecte impreuna

Cu drag,
Maria, membru Rotaract Bucuresti